ambassadeur

Tijl Damen

Tijl Damen maakt en speelt muzikale theatervoorstellingen. Hij speelt zijn shows door heel Nederland en Vlaanderen op festivals, in theaters, bij evenementen, scholen en instellingen.

Zijn energieke voorstellingen zijn een mix van liedjes, live muziek, acts, humor en veel interactie met het publiek.

Al vanaf het begin (2009) speelt Tijl niet enkel voor kinderen, maar ook voor kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking. Muziek is immers een universeel communicatiemiddel, toegankelijk voor iedereen, ongeacht afkomst, mogelijkheden en/of beperkingen.

Tijl: ‘Veel onderwerpen die basisschoolkinderen aanspreken passen ook goed in de belevingswereld van mensen met een (verstandelijke) beperking. De liedjes en acts die ik maak gaan vaak over het dagelijks leven: de magie van de lente die weer begint, een dag naar het strand, de lol van muziek maken of kiezen wat je ’s morgens op je boterham wilt. Die laagdrempeligheid en herkenbaarheid, verpakt in een pakkende melodie en de lol die ik zelf heb in het maken en spelen van liedjes en voorstellingen zorgen samen voor een goede match.’

‘De kern van mijn voorstellingen is dat ik er zelf ontzettend veel plezier aan beleef én dat ik mijn publiek volstrekt serieus neem. Dat is precies ook de kracht van Graauwrock for Specials: een volwaardig festival, professioneel opgezet en gedragen door een geweldig team van enthousiaste vrijwilligers, waarbij alles in het werk wordt gesteld om alle bezoekers een geweldige middag te laten beleven en waarbij alle faciliteiten aanwezig zijn om hen zich met recht ‘Special Guests’ te laten voelen. En welke artiest wil zich daar nou niet aan verbinden.